Firma w social media

Nie tylko obecność marki w mediach społecznościowych ma znaczenie dla jej rozwoju. Dużą rolę może odegrać obecność szefów firm pod własnym nazwiskiem. Jednak w Polsce nie jest to popularne zjawisko – jedynie 5% z nich prowadzi komunikację za pomocą Twittera, a 30% za pośrednictwem portalu LinkedIn. Czytaj dalej

Kompetencje przyszłości firm rodzinnych

Jakie kompetencje są kluczowe dla rodzinnych firm? W raporcie przygotowanym przez Fundację Firmy Rodzinne zbadano je w dwóch obszarach – kompetencji przyszłości oraz zarządczych. Badanie miało na celu wyłowienie tych kwalifikacji, które są niezbędne do osiągnięcia sukcesu na rynku, biorąc pod uwagę zmieniające się otoczenie. Czytaj dalej

Jak pracować z Millenialsami?

Utarło się, że pokolenie 1980-2000 jest niezaangażowane i trudne we współpracy – jednak nawet jeśli jest w tym trochę prawdy, to właśnie z tym pokoleniem realizujemy dziś zawodowe cele. Warto więc poznać i wiedzieć, jak pobudzić ich motywację, aby mieć zaangażowanych pracowników. Czytaj dalej

Czy etat jest przeżytkiem?

Współczynnik samozatrudnionych w Polsce w 2015 roku wyniósł 17,7%, czyli 2,94 mln osób. Plasuje nas to niewiele powyżej średniej unijnej, która wynosi 13,5%. Zgoła inaczej przedstawia się współczynnik samozatrudnionych wśród wykonujących wolne zawody – tu, według badań Deutsche Bank, jest ich aż 72,4%. Czytaj dalej