Biznes w smartfonie

Wraz ze wzrastającą liczbą użytkowników smartfonów zmieniają się oczekiwania konsumentów – klienci coraz częściej wybierają urządzenia mobilne zamiast laptopów czy komputerów. Przedsiębiorcy mogą na tym wiele zyskać, jednak muszą wiedzieć jak poruszać się w świecie m-commerce. 

Aktualnie, strona www to za mało, dla części firm strona mobilna lub aplikacja to konieczność. Przeprowadzony niedawno raport „Mobile is spicy” wskazuje, że aż 1/3 konsumpcji Internetu dokonuje się przez urządzenia mobilne. Wcześniej, w badaniu Gemius z 2016 roku, 41% respondentów przyznało, że dokonuje zakupów za pośrednictwem smartfonów. Badania mówią, że osoby te będą skłonne zwiększać internetowe wydatki. 

Co zrobić, aby skorzystać z trendu i wspomóc rozwój firmy?

Należy odpowiednio dostosować strony internetowe do wymogów urządzeń mobilnych – konsumenci często wskazują na niewystarczające dopasowanie w tym zakresie. Ponadto ważne jest dobre opracowanie formularzy, odpowiednia wielkość liter w opisach usług i produktów (często uznawane są za zbyt małe), bezproblemowe dokonywanie płatności. 35% ankietowanych wskazało też na brak aplikacji mobilnej jako czynnik utrudniający zakupy online.  

Obecnie, z rozwiązań mobilnych korzysta ¾ małych i średnich firm, tym sposobem generują one ok. 18% całkowitego przychodu.  Przynajmniej 25% firm spodziewa się jego wzrostu w najbliższym czasie. Warto więc zadbać o m-commerce. 

 

Źródło: https://www.pb.pl/biznes-zadomowil-sie-na-smartfonie-869789