Firma w social media

Nie tylko obecność marki w mediach społecznościowych ma znaczenie dla jej rozwoju. Dużą rolę może odegrać obecność szefów firm pod własnym nazwiskiem. Jednak w Polsce nie jest to popularne zjawisko – jedynie 5% z nich prowadzi komunikację za pomocą Twittera, a 30% za pośrednictwem portalu LinkedIn. We Francji odpowiednio 35 i 70% menadżerów korzysta z tych mediów, w Norwegii – 30 i 65%. Autorzy tego badania podkreślają, że bycie aktywnym pozwala na stały kontakt z rynkiem, zwłaszcza jeśli odbiorcami są profesjonaliści z branży i inwestorzy. Media społecznościowe to doskonałe narzędzie do pokazania, jak się rozwija i zmienia prowadzony biznes, czy i jak realizowane są programy inwestycyjne i strategia spółki.

Prowadzenie własnego konta przez menadżerów pozwala na inicjowanie interakcji z klientami, dziennikarzami i liderami opinii, tworząc nowe, bardziej indywidualne pole do komunikacji poza oficjalnymi kanałami spółki. Tima Cooka, prezesa Apple, obserwuje ponad 5,5 miliona użytkowników, liderem we Francji jest Stéphane Richard (Orange), którego śledzi 37 tys. tweetujących. Prowadzą oni jedne z najaktywniejszych kont wśród szefów firm.

https://www.pb.pl/prezesi-unikaja-social-mediow-867981