Etykieta w korespondencji elektronicznej – jak pisać i wzbudzać zaufanie?

ZOBACZ DOSTĘPNE TERMINY

CZAS TRWANIA: 1 dzień, 9.30-16.00
CENA: 990 zł + VAT
MIEJSCE: Warszawa (Centrum)

Szkolenie jest dostępne w formule treningu indywidualnego (termin i miejsce do uzgodnienia).

Zapraszamy do udziału w warsztatach, których tematem jest etykieta w korespondencji elektronicznej. Staranność językowa i kultura osobista w komunikacji pisanej mają kluczowe znaczenie w ocenie profesjonalizmu autora wypowiedzi. Czy wiesz, że zakłócenia pomiędzy nadawcą a odbiorcą skutkują obniżoną oceną nadawcy, domniemaniem, że jest osobą niewykształconą i finalnie utratą zaufania do autora tekstu. Zdecydowanie nie możesz sobie na to pozwolić. Podczas szkolenia dowiesz się, jak pisać i wzbudzać zaufanie oraz jak na co dzień budować wizerunek profesjonalisty.

PROGRAM SZKOLENIA:

Zasady efektywnego porozumiewania się

  • Na czym polega efektywna komunikacja?
  • Jak sytuacja komunikacyjna wpływa na budowę i styl wypowiedzi?
  • 10 zasad skutecznego porozumiewania się – sprawdź czy ich przestrzegasz?
  • Wpływ zakłóceń komunikacyjnych na ocenę nadawcy.

Językowe aspekty wypowiedzi

  • Język mówiony i pisany – korzyści i ryzyka, o których należy pamiętać.
  • Styl informacyjny, urzędowy – podobieństwa i różnice.
  • Jak podnieść wartość merytoryczną wypowiedzi i nasycić tekst informacjami.
  • Uwaga na emocje – jak zastąpić emocje argumentami.

Powtórka z poprawności językowej

  • Cechy dobrego stylu – analiza najczęściej spotykanych błędów stylistycznych
  • Zasady interpunkcji
  • Pisownia dużą i małą literą
  • Prawidłowe zapisywanie dat, symboli i liczb
  • Pisownia i odmiana nazwisk
  • Błędy składniowe, leksykalne i frazeologiczne
  • Niezamierzony efekt komizmu – ćwiczenia redakcyjne

Kompozycja

  • Kolejność informacji a logika wypowiedzi
  • Zasada odwróconej piramidy
  • Błędy logiczne – niestaranność czy brak wiedzy
  • Dobre praktyki formatowania tekstów (analiza najczęściej spotykanych błędów)

Jak prawidłowo napisać maila?

  • Powitania i pożegnania – witam czy dzień dobry?
  • Zalety zwięzłych wypowiedzi – jak budować treściwe i zrozumiałe zdanie
  • Kolokwializmy, skróty myślowe, słownictwo branżowe źródłem szumów komunikacyjnych
  • Jaki powinien być temat wiadomości?
  • Adresaci wiadomości, czyli jak uniknąć chaosu

Warsztat: prośba o udzielenie informacji, zapytanie ofertowe, odpowiedz na skargę, zapytanie o zaginiony dokument, zapytanie o błędy na fakturze, analiza pism biznesowych, zapisów w umowach i innych dokumentów.

PROFIL UCZESTNIKÓW:

asystentki, osoby prowadzące biuro, pracownicy biura Zarządu, studenci

NAUCZYMY CIĘ:

  • jak skonstruować wypowiedz, aby była przejrzysta, zrozumiała i komunikatywna
  • jak dobrać słownictwo do tematu wypowiedzi
  • jak wykorzystać cechy języka pisanego
  • jak redagować wypowiedzi pisane i eksponować najważniejsze treści
  • jak prawidłowo napisać maila
  • jak sprawnie i skutecznie przekazywać informacje
  • jakich zasad etykiety elektronicznej należy przestrzegać w codziennej komunikacji

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • wykład
  • warsztaty
  • ćwiczenia redakcyjne

W CENĘ WLICZONO:

  • materiały szkoleniowe
  • lunch i przerwy kawowe
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • porady on-line po zakończeniu szkolenia