Zasady sporządzania notatek i protokołów

ZOBACZ DOSTĘPNE TERMINY

CZAS TRWANIA: 1 dzień, 9.00-16.00
CENA: 990 zł + VAT
MIEJSCE: Warszawa (Centrum)

Szkolenie jest dostępne w formule treningu indywidualnego (termin i miejsce do uzgodnienia).

Zapraszamy do udziału w warsztatach poświęconych zasadom sporządzania notatek i protokołów. Dedykujemy je osobom, które chcą udoskonalić swoje umiejętności w zakresie przygotowywania pism i innych dokumentów firmowych. Zapraszamy wszystkich nieśmiałych i niewierzących we własne siły autorów! Pisanie może być łatwiejsze i przyjemniejsze!

PROGRAM SZKOLENIA:

Budowa i funkcje notatek

  • Jakie są podstawowe funkcje notatek i protokołów? Notatka jako narzędzie komunikacji w firmie.
  • Jak napisać notatkę, aby sprostać oczekiwaniom szefa? Czy wypracowanie formatu jest połową sukcesu?
  • Kluczowe elementy notatki – jakie zasady kompozycji warto stosować?
  • Jak sytuacja komunikacyjna wpływa na budowę wypowiedzi? Rodzaje notatek i protokołów oraz ich najważniejsze cechy funkcjonalne.

Warsztat: analiza konstrukcji wybranych notatek i protokołów, tworzenie planu wypowiedzi, ćwiczenia redakcyjne, dobór kompozycji do tematu i funkcji wypowiedzi.

Odpowiednie dać rzeczy słowo, czyli o stylu i lekkim piórze

  • Cechy języka pisanego
  • Na jakie zakłócenia stylistyczne należy uważać?
  • Czym charakteryzuje się dobry styl? Jak pisać, by inni nas czytali i rozumieli.

Warsztat: ćwiczenia redakcyjne, analiza błędów stylistycznych i wpadek językowych na przykładzie korespondencji biznesowej.

Sztuka protokołowania

  • Czy umiesz aktywnie słuchać? Śledzenie toku rozumowania uczestników spotkania oraz zakłócenia w przekazywaniu informacji, wynikające z natury języka mówionego.
  • Jak opanować natłok informacji i umiejętnie wybierać protokołowane treści?
  • Techniki notowania
  • Czym są pułapki dosłowności i jak ich uniknąć?
  • Na czym polega wartość informacyjna i użytkowa notatki?

Warsztat: sporządzenie notatek roboczych na podstawie materiału dźwiękowego.

Przygotowanie i dystrybucja notatki

  • Jak poprawnie analizować notatki robocze? Na czym polega selekcja informacji?
  • Jak zweryfikować dane i uzupełnić braki w notatce?
  • Dlaczego warto zachować zasadę równości i obiektywizmu w notatce?
  • Co dzieje się z napisaną notatką? Zatwierdzenie treści, uzyskanie podpisów, dystrybucja.
  • Jakie są cechy dobrej notatki? Podsumowanie.

Warsztat: przygotowanie notatki na podstawie materiału dźwiękowego.

Szkolenie ma formułę warsztatów z dużą ilością ćwiczeń. Podczas szkolenia omawiamy zasady konstrukcji wypowiedzi, doboru słownictwa, ćwiczymy szybkie notowanie, redagujemy teksty oraz piszemy własne notatki.

Warsztaty są dobrą okazją do sprawdzenia i doskonalenia umiejętności notowania i przygotowywania wypowiedzi pisanych.

PROFIL UCZESTNIKÓW:

asystentki, osoby prowadzące biuro, pracownicy biura Zarządu, studenci

NAUCZYMY CIĘ:

  • jak skonstruować wypowiedz, aby była przejrzysta, zrozumiała i komunikatywna
  • jak dobrać słownictwo do tematu wypowiedzi
  • jak wykorzystać cechy języka pisanego
  • jak redagować wypowiedzi pisane i eksponować najważniejsze treści
  • jak sprawnie notować podczas spotkania
  • jak sporządzić notatkę na podstawie zapisków ze spotkania
  • jak pisać, aby inni z przyjemnością czytali
  • jak przełamać lody i nie bać się pisania

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:

  • wykład
  • warsztaty
  • ćwiczenia redakcyjne

W CENĘ WLICZONO:

  • materiały szkoleniowe
  • lunch i przerwy kawowe
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • porady on-line po zakończeniu szkolenia