Kaizen to zmiana na lepsze

Kaizen to zmiana na lepsze, w myśl filozofii japońskiej, która znalazła zastosowanie również w biznesie. Ostatnio dużo się mówi o Kaizen, ale co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem?

Proces stałej optymalizacji i pracy nad zmianą, który nie sprowadza się tylko do tego, aby produkt, czy usługa odpowiadały określonym wymaganiom jakości. W myśl filozofii Kaizen jakość jest wynikiem przyjętej postawy i stylu życia – niekończącego się procesu ulepszania. Jej podstawową regułą jest ciągłe zaangażowanie oraz chęć do ustawicznego podnoszenia jakości usług i produktów. Co mogłem zrobić lepiej? Czy często stawiasz sobie takie pytanie?

Proces myślowy nastawiony na poszukiwanie optymalnych rozwiązań powinien być obecny na każdym etapie naszej aktywności zawodowej. Jest odpowiedzią na zautomatyzowane, tradycyjne podejście do produkcji i pracy masowej, które eliminuje potrzebę świadomej oceny wykonywanego zadania. Jest również doskonałym antidotum na rutynę, która również obniża efektywność i jakość naszej pracy.

W myśl filozofii Kaizen proces doskonalenia organizacji ma na celu trwałą zmianę postaw, zwiększenie zaangażowania pracowników, dopasowanie usprawnień do koncepcji biznesowej i jej założeń.

Zastosowanie filozofii kaizen z perspektywy organizacji pracy i kształtowania optymalnych metod pracy sprawdza się w stu procentach, ale wymaga zaangażowania i otwarcia na zmianę. Trzymamy za Was kciuki!